2010. április 27., kedd

Almás- banános minipolenta torta

Puliszka, meg polenta? Mikre rá nem visz a lélek, meg a sütés... és persze milyen finomságok ki nem hozhatók egy kis sima kukoricadarából. A múlt heti puliszka-rakottashoz nem használtam fel az egész zacsi darát, így a héten megsütöttem a Dolce Vita-nál látott tortát is, mini almás banános változatban. Gondolom beindult a kukoricadara szezon:) 

Érdemes tudni róla, hogy magas rosttartalmú gabona, gluténmentes, tehát lisztérzékenyek is fogyaszthatják. És mivel semleges ízű, bármivel el lehet készíteni: sajttal, túróval, tejföllel, paradicsomszósszal,  de dióval és mézzel na meg persze gyümölcsökkel is finom.
Kell hozzá:
10 dkg vaj
8 dkg cukor
2 tojás
10 dkg kukoricadara
1 ek. liszt
1 zacsi vaníliás cukor
20 dkg gyümölcs, én most fele banánt és fele almát használtam
A vajat kikeverem a cukorral, hozzáadom a tojást, összekutyulom. Beleszórom a darát és a lisztet, jól összekeverem. Végül a vaníliás cukrot is beleszórom. A gyümölcsöket feldarabolom, és óvatosan belekeverem. Kiporciózom kis tálkákba, nekem 4-et sikerült megtölteni vele, és 190 fokos sütőben fél óráig sütöm.
Cukor kikeverése

Tojás, liszt, dara benne!

 Készre sütve
 
Nyamm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése