2010. április 22., csütörtök

Sonkás zöldséges puliszkarakottas

Na ezt kapd ki, puliszkát sem ettem soha, nemhogy főztem volna. Leírni is olyan furcsa nekem puliszka:) Vicces egy szó, szerencsére finom is.

A nemevéshez meg annyit, hogy tudatosan nem ettem, lehet aztán... ki tudja. De ne legyünk maradiak, mindent ki kell próbálni egyszer. Főleg, ha van benne sok zöldség is, és a gyerkőc is megbirkózik vele.
Egy ősrégi Kiskegyedkonyháját kapartam elő, abban találtam a receptet, igaz más zöldséggel, de nekem csak ezek voltak itthon. 
Hozzávalók:
3 ek. olaj
20 dkg kukoricadara
1 hagyma
2 gerezd fokhagyma
450 gramm fagyasztott brokkoli
200 gramm fagyasztott zöldbab
20 dkg főtt sonka
3 ek. vaj
2 dl tejföl
1 tojás
10 dkg reszelt sajt
Egy nagy lábasban felforraltam egy liter sós vizet az olajjal, beletettem a kukoricadarát és folyamatosan kevergetve besűrítettem. Elég ízetlen tud lenni, tehát ne sajnáljuk tőle a sót:) Egy nagy serpenyőben felolvasztottam a vajat, (picit félreteszek edénykikenéshez) megpároltam rajta a felkockázott hagymát, majd a szétnyomott fokhagymát is. Először a zöldbabot tettem hozzá, és 5 perc párolás után a brokkolit is. Mivel ez utóbbi hamarabb készen lesz, és szétesik idő előtt.  Sózom, borsozom, és 10 percig párolom még együtt őket.
Kikenek egy tűzálló tálat, belesimogatom a kukoricamasszát, szépen az oldalára is, peremet képezve. Beleöntöm a zöldségeket, tetejére szórom a felcsíkozott sonkát. 
 A tejfölt elkeverem a tojással, és rákenem az egészre. 
 Végén reszelt sajtot a tetejére, és be a sütőbe (ami előmelegített persze) 200 fokon 20 perc alatt megsül. 


Naés, hogyan csináljuk menő fényképeket miközben a kaja még forró, de a gyerek már üvölt, hogy enni akar?! Háááát nemtudom. De kitalálom:)

Étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése