2019. augusztus 8., csütörtök

Aranygaluska

Ez sem egy tipikus nyári étel, inkább bekuckózós, téli melegedős. Tökéletes a mai hűvösebb 25 fokhoz :) De legalább később meglesz a recept, háh.
A recept Limara péksége blogról való, hálás köszönet érte. Nem is kell a recepten változtatni, úgy jó, ahogy van.


Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
csipet só
3 ek. cukor
3 tojás sárgája
fél citrom reszelt héja
kb. 2.5 dl tej
5 dkg olvasztott vaj
2,5 dkg élesztő

Rétegezéshez:
kb. 15 dkg őrölt dió
4-5 ek. porcukor (ízlés szerint)
kb. 8 dkg olvasztott vaj

Géppel összeállítom a tésztát, ami nagyon lágy lesz, kicsit meg is lepődtem, hogy nem fog összeállni, de végül rendben ment minden. Duplájára kelesztem, majd ujjnyi vastagságúra kinyújtom. Közepes pogácsaszaggatóval kiszaggatom, majd az elemeket először az olvasztott vajba, majd a cukros dióba forgatom. Jó pacsmagolós az egész, de ettől lesz mindenütt szuperdiós :) Kivajazott formába, nem túl szorosan rétegezem. Amíg a sütő bemelegszik 180 fokra, tovább pihentetem, kelesztem a tésztát, majd 40 perc alatt megsütöm. A végén figyelem, ha a teteje nagyon pirul, fóliával letakarom.
Vaníliasodó nélkül én el sem tudom képzelni, szuper kis ebéd egy levessel.
Étvágyat hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése