2015. november 10., kedd

Amerikai csokis keksz torta

Képzelj el egy óriási kekszet, ami mogyoróízű és amiben csokicseppek vannak rejtve. Már a neve is vicces chocolate chip cookie cake. Na ilyen tortat készítettem a szülinapra. Az illata az íze, az állaga, minden tökéletes lett. És hogy ne legyen túl tömény, a tetejére tettem laíztásképp kis mascarpone krémet, díszítésnek pedig mogyorós cukorkát. Eszméletlen Jó lett. Sajnos a végéről kép nem készült, de ami késik...





Hozzávalók:

85 g vaj
negyed pohár mogyoróvaj
fél pohár cukor
1 pohár liszt
másfél teáskanál sütőpor
1 pohár csokicsepp
1 tojás
csipet só
Vanília kivonat
tetejére 150 g mascarpone 1 dl tejszín, pici cukor



Elkészítés:

A vajat a mogyoróvajjal cukorral együtt kikevertem, pár percig alacsony fokozaton, majd a végén fél percig turbóra kapcsolva a gépet. Hozzáadom a tojást, azzal is fél perc kavarás, végül a vanília kivonattal még pár másodperc. A liszthez hozzákeverem a sütőport, csipet sót, és óvatosan összekeverem őket. Legvégül hozzálapátolom a csokicseppet, ami lehet ét, vagy tej esetleg fehér, mindent elbír a süti. Előmelegített sütőben 180 fokon 25 percig sütöm. A tetejére most került mascarpone, amit egy kis felvert tejszínhabbal lazítottam. Nekem így volt tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése