2010. április 6., kedd

Színváltós tojások

A változás mindig szembetűnő. Főleg, ha ez a változás egy tojással történik meg húsvét alkalmából. Ahogy itt mutattam idén egy új technikát vetettem be a festési eljárás folyamán.
Először egy világosabb színbe mártottam be a tojást. Hagytam jó sokáig, bár speciel nekem a sárga nem nagyon akarta a sárga tojást még sárgábbra festeni, de sebaj, jöhet a sötétebb szín. Aminek a tetejére még a bemártás előtt öntöttem egy evőkanál olajat. 
Ahogy a tojás beleért az olajos festékbe, a héján foltokban megtapadt az olaj, Ott nem fogta be a festék. Ahol nem lett olajos, ott pedig szépen színeződött tovább. Mondjuk azért jópár tojást nem sikerült ezzel a technikával befesteni márványosra, de vannak azért kivételek. 
Íme:
 
És tényleg jó kis szórakozás, vicces foltok alakulnak ki a tojásokon, a gyerekek is élvezik, és ezzel egy kis változatosságot csempészünk a sima bemártom, várok, kiveszem, megszárítom körbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése