2010. április 7., szerda

Szezonja van a medvehagymának

Tegnap reggel kaptam egy adag hagymát, mégpedig nem is akármilyen hagymát, hanem frissen szedett fokhagymaillatú medvehagymát. Estére megmostam mindet, és utánanéztem milyen eltevési módjai léteznek, mert ennyit nem tudok egyszerre elfogyasztani.
Lehet fagyasztani, tehát egy részét el is tettem csak úgy nature fagyasztóba. Ha szükségem lesz rá előveszem, és szép kis szeletkéket vágok belőle, vagy kiolvasztva használom fel. 
Lehet olajba tenni. Le kell mosni, leszárítani, már amennyire ezt engedi a levélke, összefogni csokorba, és felvágni vékony csíkokra. Egy nagyobb edénybe lesóztam, és öntöttem rá olívaolajat. Kicsit össze is esett, majd egy befőttesüvegbe jól belegyömöszköltem. Igyekezzünk úgy gyömöszkölni, hogy minél kevesebb levegő maradjon benne. Kupak rá, és kész is van a medvehagyma olajban. Sima hűtőben sokáig eláll.

A medvehagyma pesto szintén egyszerű, és hűthető finomság. A leveleket összeaprítottam, soksok olívaolajjal kikevertem, adtam hozzá egy kis darált diót kevergettem, kavargattam és kész. Sajnos fenyőmag és parmezán nem volt itthon, de nélkülük is finom lett a végeredmény.
Medvehagymás krémsajt is készült, mégpedig házi készítésű krémből. 20%-os tejfölt éjszakára pelenkába tettem kicsöpögni, reggelre meg is volt a krémes alap. 

Tettem hozzá sót, borsot, csak nehogy elfűszerezzük, és végül aprított medvehagymát. Nyami. Mondjuk tény, hogy nem egy tárgyaláshoz illő reggeli, de én ma csak magammal tárgyaltam, nem volt vészes hagymaszagom:)

És végül készült medvehagyma főzelék. Mintha spenótot főztem volna: mosni, edénybe beletenni, párolni, habarni, majd összeturmixolni. És nem is lett erős.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése