2010. április 5., hétfő

Diótorta

Amint ígértem lesz kosárka is, csak a receptet hagytam el valahol. Addig is egy fincsi diótorta az eszméletlen sok dióból, ami annyira jól összejött, hogy már csak egy szeletkét sikerült kimentenem az éhes vendégsereg elől.

A tésztája kakaós piskóta 8 tojásból, egy óriási tepsiben. Szerencsére a tepsi adottságai (szép magas oldalfalak), és a tulaj sütőismerete egy gyönyörű piskótát eredményezett, köszönet érte.


A diós krém pedig innen származik, mint a diótorta diós krémje (mi  más is lehetne), kevesebb cukorral, rum nélkül és dupla adagra számítva.
krém:
2 ek liszt
2 dl tej
20 dkg lágy margarin (szobahőmérsékletű)
18 dkg porcukor
15 dkg darált dió
5 dkg darált dió az oldal leszórásához.
10 egész diószem a tetejére dísznek
A lisztet egy vastag aljú edénybe teszem, és kevés hideg (!) tejjel elkeverem csomómentesre. Ha ez megvan, hozzáadom a többi tejet, és alágyújtok. Folyamatos kavargatás mellett sűrű péppé főzöm. Néha átkavarva kihűtöm. Közben a margarint a porcukorral jól kikeverem. Nagyon habosra, ez a jó meghatározása. Ezért kell lágynak lenni a margarinnak, mert hidegen a fene nem keveri habosra:)
Hozzáadom a kihűlt krémet, azzal is jól elkeverem. Majd legvégül jöhet bele a darált dió, és a kifáradásig keverés. Ettől lesz olyan krémesen lááágy.
A piskótát félbe, majd keresztben elvágtam, lett négy lapom, a krémet háromfelé osztottam, és sorra kenegettem a lapokra, amiket közben pakoltam egymásra. Amikor az utolsó lap rákerült, annak nemcsak a tetejét, hanem az oldalát is bekentem.
Éjszakára irány a hűtő, majd másnap lesimogattam a krémet, szép egyenesre, beszórtam az oldalát a dióval, a tetejéát pedig az egész szemekkel díszítettem.
Tényleg alig láttam egészben:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése