2010. április 20., kedd

Diós csokis torta receptje

Na és akkor a recept az előzőleg említett fenomenálisra sikeredett diós csokis tortához.
Az összeállítás sorrendjét már leírtam, a tészta receptje itt is (meg)van:
Tészta:
2 tojás
10 dkg cukor
17,5 dkg liszt amiből 2 ek. kakaó
0,75 dl tej
0,75 dl olaj
1/2 cs sütőpor
4 dkg porcukor  és pár csepp citromlé a tojáshabhoz
A sima laphoz a kakaót érthető módon kihagytam a lisztből:)
Összekever, megsüt. Mind a kettő. Kicsit húzós, hogyha csak egy kapcsos tortaformája van az embernek, de csak idő kérdése az egész. Sütés és lehűlés után szépen ketté kell vágni őket, lesz 2-2 sima és kakaós lapunk, amiből lesz a háromszintes torta és marad egy lap otthoni felhasználásra is.

A diós krém is készült már a konyhában:
2 ek liszt
2 dl tej
20 dkg lágy margarin (szobahőmérsékletű)
18 dkg porcukor
15 dkg darált dió
5 dkg darált dió az oldal leszórásához.
10 egész diószem a tetejére dísznek
A lisztet egy vastag aljú edénybe teszem, és kevés hideg (!) tejjel elkeverem csomómentesre. Ha ez megvan, hozzáadom a többi tejet, és alágyújtok. Folyamatos kavargatás mellett sűrű péppé főzöm. Néha átkavarva kihűtöm. Közben a margarint a porcukorral jól kikeverem. Nagyon habosra, ez a jó meghatározása. Ezért kell lágynak lenni a margarinnak, mert hidegen a fene nem keveri habosra:)
Hozzáadom a kihűlt krémet, azzal is jól elkeverem. Majd legvégül jöhet bele a darált dió, és a kifáradásig keverés.
És a vaníliás krém (ami később kakaós krémmé avanzsál) szintén Kiskuktától:
21 dkg cukor
1,5 ek liszt
3 vaníliás cukor
2 ek víz
2 ek tej
3 tojás
20 dkg lágy vaj
A cukorba beleszórtam a vaníliás cukrokat, hozzákevertem a lisztet, majd a tejet és a vizet is. Legvégül beleütöttem a három tojást és habverővel jól elkavartam. Vastag aljú edényben állandóan kevergetve besűrítettem. Ez elég sokáig tartott, mert nem akartam, hogy leégjen, vagy a tojás rosszul viselje a hőhatást, de nagyon jól sikerült a folyamat. A pépet hűlni hagyom, majd a lágy vajat kihabosítottam (vagyis habosította a gép), és a kihűlt krémet beletéve ismételten sokáig keverjük, habosítjuk. Jó lágy, könnyű krémet kaptam.
A Kakaós változat eléréséhez 3 ek kakaóport kevertem bele a krémbe, persze csak miután  az első tortalapot megkentem vele.
Az összeállítás menete itt van. A tetejére olvasztott csoki került jó vastagon, kb 150 gramm csokit  használtam fel a kenéshez és a dió mártogatáshoz.

Boldogság mégegyszer!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése