2010. március 22., hétfő

Tortát csak úgy

Sütöttem már tortákat azelőtt is, node amit most alkottam, az lett számomra az etalon. Azóta új időszámítás kezdődött, hála Kiskuktának, mert nála láttam meg először ezeket a fantasztikus tortákat. Íme az első sütésem, szívecskésre sikeredett, mert nem volt más kiszúróformám :)
 

A recept a már fent említett aranykezű tortamesteről származik, nem is változtattam rajta:
Tészta: 
2 tojás
10 dkg cukor
17,5 dkg liszt amiből 2 ek. kakaó
0,75 dl tej
0,75 dl olaj
1/2 cs sütőpor
4 dkg porcukor  és pár csepp citromlé a tojáshabhoz

Krém:
1 cs. pudingpor
3 dl tej
3 ek cukor
125 gr szobahőmérsékletű vaj

A tésztához három edényt készítek elő. A tojássárgáját a tejet az olajat az első tálba teszem, hozzámérem a cukrot, kicsit összekeverem őket. A liszt , kakaó, és a sütőpor kerül a második tálba,  a tojásfehérje pedig a harmadikba. A fehérjét csipet sóval, és a pár csepp citrommal felverem, ha már kemény hozzákeverem a cukrot és azzal is tovább verem.
Az első tálban lévő keverékhez hozzáöntöm szépen adagolva a lisztes keveréket, jól összekavarjuk, majd hozzáforgatjuk a tojáshabot is. 
Én 18 cm-es tortaformában sütöttem meg, ezért lett jó magas. Az aljába sütőpapírt teszek, beleöntöm a tésztát, majd az egészet 175 fokos sütőbe tolom, és 25-30 perc alatt megsütöm.
A krémhez a pudingot megfőzöm a cukros tejben, szokásos módom, majd ha lehűlt a már kicsit előhabosított vajhoz hozzákeverem, jó sokáig, hogy egynemű, szép, habos kenhető krém legyen. Na meg persze finom is:)
 
 
A fondant pedig itt megtalálható, szépen leírva, hogy mit hogyan, merre meddig. Gyakorolni kell:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése