2019. augusztus 6., kedd

Fűszeres-szilvás pite

Szuper szilvákat kaptam anyukámtól, mióta a kertben kivágták az óriásira nőtt akácfát, mert szétbontotta a kerítést, fény lett alatta, és a kis nyomi szilvafa elkezdte ontani a szebbnél szebb gyümölcsöt. Nagyon jól érzi magát, eddig nem is értem, hogyan bírta ki.

Ráadásul szilvából én nem szeretem a boltit, piacosat, mert az kemény. Máshogy nem is tudják leszedni és eladni, mert összetörne. Szóval megvolt az öröm, a szilva puha volt, szaftos, nem is vártam tovább, pitét sütöttem belőle. Fahéjjal fűszereztem pár szem barackot még hozzátettem, szuper kis reggeli lett belőle. 




Hozzávalók:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
pici hideg víz,  hogy a tészta összeálljon

8-10 nagy szilva
2 barack
1 kiskanál fahéj
vaníliás cukor

A tésztát gyors mozdulatokkal összegyúrtam, fél órát hűtőben pihentettem. Közben a gyümölcsöt megmostam, kimagoztam, szeletekre vágtam és beleforgattam a fahéjba. A pihentetett tésztát kettéválasztottam, a nagyobbik fele lesz a pite alja, kinyújtom, formába nyomkodom, a másik részt szintén kinyújtom, felcsíkozom és díszítem vele a pite tetejét. Ezt még le lehet kenni tojással, és most nem foglalkoztam ezzel.




Előmelegített 175 fokos sütőben 45-50 percig sütöm, amíg szépen megpirul a teteje. Végül vaníliás cukorral meghintem. Azt az illatkavalkádot, amit akkor kap az ember lánya... megfizethetetlen :)

Étvágyakat hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése