2018. január 23., kedd

Csokis mandulás panettone karácsonyra

Igen, tudom, hogy már január van, és a fát is bontottuk, de lesz még hó karácsonykor. Ráadásul most is esik. Ez a sütemény igazi olasz karácsonyi finomság, szárított gyümölcsökkel magvakkal kevert kalács. Vonzódom az olasz konyhához, a hagyomány mellett mindig tud újat mutatni nekem. Mivel a tél kezdetén már elkezdik árusítani az üzletek, amikor olyan üzletben járunk, szoktam szerezni egy-két dobozzal. Most itthon is kipróbáltam, mert túl hamar elfogyott az adag.

Szóval ha egy kis kuckózásra, melegségre vágyunk, ne habozzunk újrasütni ezt az óriásira növő kalácsot. Kell hozzá egy kis forma, és egy adag sütőpapír, amit szépen beletekergetünk, hajtogatunk a formába, megmagasítva ezzel az oldalfalát.

Hozzávalók egy 16 cm-es formához:
50 dkg liszt
25 dkg puha vaj
10 dkg nádcukor
5 tojás
1 ek vaníliakivonat
1 narancs reszelt héja
1/2 dl langyos tej
5 dkg friss élesztő
1/2 dl rum
10 dkg étcsokoládé
5 dkg szeletelt mandula
5 dkg mazsola és 5 dkg aranymazsola is kellene bele, de mivel csak én szeretem a családban, most ez kimarad, helyette szórtam apróra vágott aszalt szilvát és vörösáfonyát.

A picit megcukrozott tejben megfuttatom az élesztőt, a vajat kikeverem a cukor másik felével, a vaníliával és a finomra reszelt narancshéjjal. Folyamatosan keverve, egyesével hozzáadom a tojásokat és az egészet belekeverem a lisztbe. Én innentől kezdve géppel dagasztottam, majd duplájára kelesztettem, persze működik kézzel is. A megkelt tésztát lisztezett felületen átgyúrom, a rumba áztatott mazsolát, mandulát és csokit hozzágyúrom, és beleteszem a kibélelt, megmagasított formába. Ott még pihenget 1 órát, majd 180 fokos sütőben egy-másfél órát sütöm. Tényleg óriásira nő, ezért a sütő aljába érdemes tenni.


Megkelt

 Átgyúrom, belekeverem...

Pihentetem,

és készre sütöm.





Eredeti recept innen, Köszi szépen Katucikonyha!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése