2016. június 3., péntek

Csokis mandulás kalács

Még húsvétra készült ez a csokis mandulás csíkos kalács, amikor is arra ketten megkérve, hogy annyi sütit süssek, hogy a fülünkből folyjon ki :) A kérésnek eleget tettem, a megrendelők elégedetten, és tele hassal dőltek hátra. A kalács az egyik pöpecül sikeredett termék lett.

Hozzávalók 
a tésztához
60 dkg liszt
10 dkg cukor
1 csomag élesztő
1 csipet só
1 citrom reszelt héja
3 db tojás
1,2 dl hideg víz
15 dkg puha vaj
a töltelékhez:
15 dkg étcsokoládé
12 dkg vaj
5 dkg porcukor
15 dkg marcipán 
10 dkg szeletelt mandula

Elkészítés:
A hozzávalókat kenyérsütő gépben szépen megkevertettem, bedagasztottam, megkelesztettem. A munka nagy részét megcsinálta a gép helyettem. A megkelt tésztát két részre osztom, téglalap alakúra nyújtom, minél vékonyabb, annál szebb lesz a végeredmény és nem lesz az az érzése az embernek, hogy megint sok volt itthon a liszt. A nyújtás után a tésztát megkenem a töltelék felével, majd a hosszabbik oldala mentén feltekerem csigába, keresztben kettévágom és a két csíkot összefonom, tekerem úgy, hogy a vágott felületük felfelé nézzen. A másik résszel is megcsinálom ugyanezt, végül egy hosszúkás, magas falú tepsiben, gyümölcskenyér formában tovább kelesztem még kb fél órát, majd kisütöm. Ha nincs ilyen nagyobb formánk, nekem nem volt, akkor valamivel megtámasztom az oldalukat, hogy nem terüljön szét. Előmelegített sütőben 185 fokon 30-40 perc alatt kisütöm. Melegen, langyosan, hidegen tálalom, mindenhogy jó.
Étvágyakat hozzá.

Recept innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése