2016. január 7., csütörtök

Klasszikus chili con carne

Vagy nekem inkább csilikonkárne vagy méginkább chilisbab. Hosszabb idő elkészíteni, de megéri, mert fantasztikus ízletes, melegítő egytálételt kapunk. És nyugi, a sörrel sem lesz semmi baja senkinek, én is csak a kávét hagytam ki, de csak azért, hogy ne pörögjenek a kölkök jobban.


Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 db paradicsom
zsír
fél kiló darálthús, ami inkább marha, mint nem
4 ek paradicsompüré
1 kávéskanál barna cukor
4 dl sör, a többi megiható
1 kk őrölt római kömény
1 tk chili pehely
1 kk fahéj
1 mk koriander
só, bors
1 vörös és egy fehérbabkonzerv
1 presszókávé, amit én most a gyerekekre való tekintettel kihagytam, de legközelebb tuti azzal készül
15 g étcsokoládé
a tálaláshoz tejföl, kenyér, ki mit kíván

Elkészítés:
A hagymát, fokhagymát apróra vágom és az olajon üvegesre pirítom, majd hozzákeverem a szintén apró kockákra vágott a paradicsomot. Hozzáadom a darálthúst és átpirítom.
Hozzákeverem a sűrített paradicsomot végül felöntöm sörrel. Hozzáadom a többi fűszert, majd időként átkvergetve kb 90 percig főzöm.  Ennyi idő alatt besűrűsödik az alap, megpuhul a hús is. Ha nem lenne elég szaftos, vagy hamar elpárolog a leve, akkor pótolom még egy kevés sörrel. A főzési idő végén hozzáadom a lecsepegtetett babkonzervet, (most jönne a kávét is) és a csokoládét, majd még kb 10 percig főzöm a szószt.
Tejföllel tálalom, hamarjában megeszem, 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése