2014. augusztus 23., szombat

Spenótos pite

Annyira felemelő érzés, amikor kiszaladok a kiskertbe, és leszedem a maradék spenótot és a friss petrezselymet, majd mindezt felhasználva készítek valami egyszerű, gyors és mégis menő kaját. Mert igaz, hogy spenótos pite, de ez igazából egy menő quiche! Azám! Jön is az üzenet, hogy ízlik, és hűdefinom. Hát igen, élni tudni kell.

Hozzávalók:
a tésztához:
10-10 dkg finom és rizsliszt (ez utóbbi csak azért, mert volt otthon)
12 dkg hideg vaj
fél kk. só
szerecsendió
kevés hideg víz

a töltelékhez:
fél kg spenót
3 gerezd fokhagyma
25 dkg ricotta
1 dl tej
3 tojás
só, bors

A tészta hozzávalóit géppel, vagy gyors mozdulatokkal összegyúrom, annyi vizet teszek hozzá, hogy nem ragadós tésztát kapjak. Hűtőbe teszem, amíg a tölteléket elkészítem.
A fokhagymát illatosra pirítom és a spenótot megfonnyasztom rajta, megszórom szerecsendióval, félreteszem hűlni. A ricottát összekeverem a tojásokkal, tejjel, sózom, borsozom, majd a lehűlt spenótot is hozzákeverem.
A hűtőből gyorsan kiveszem a tésztát, ha még nem kőkemény szépen belenyomkodom a tepsibe, a kő, mert sokat hűsölt, akkor szeletekre vágom, és azzal szépen kibélelem, ragasztgatom a tepsit. Kis időre visszateszem a mélyhűtőbe, ettől lesz kívánatosan omlós.
A végén elő lehet sütni 10 percig sütőbabbal/rizzsel 190 fokos sütőben, hogy ne áztassa a töltelék a tésztát, de én ezt a lépést totálisan kifelejtettem, ráöntöttem a tölteléket a jéghideg tésztára és bedobtam sütőbe. Így is jó lesz. 25-30 perc alatt megsütöm, megvárom, míg langyosra hűl, és tálalom. Esetleg másnap ebédre becsomagolomJ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése