2014. január 13., hétfő

Hello Kitty torta

Mert a megrendelő ilyet kívánt, úgyhogy elkészült a nagy mű. Szerintem szép lett, és finom lett, rendben volt:)


A torta egyszerű csokis piskótából, és főzött csokis tojáskrémből van, amit pillanatok alatt össze lehet rakni, és mégis mennyei ízű lesz. Eredetileg vaníliás krém is van a tortában, én most nem tettem bele, mert mini formában sült, elég lett hozzá az egyik krém. És persze az a csokis lett:) A teteje marcipán és cukorgyöngy, nem sok, de pont elég.


Az ünnepelt nagyon örült, a kis piros nózit pillanatok alatt eltüntette, ahogy a torta felét is. Én szóltam, hogy finom!

Hello Kitty torta

Először is süssünk egy csokis piskótát, én 18 centis formában sütöttem, ahhoz elég lett ez az adag krém.

Hozzávalók a krémhez:
1 csapott evőkanálnyi zselatin+ 3 evőkanálnyi víz
1.5 dl tej
2 tojás sárgája
5 dkg cukor
15 dkg étcsokoládé, minimum 60%-os
2 dl habtejszín

A zselatint összekevertem a vízzel, felmelegítem, feloldódik, félreteszem. Közben felforralom a tejet, kikeverem a tojások sárgáját a cukorral, majd a forró tejet óvatosan, folyamatos keverés mellett hozzácsorgatom. A keveréket kis lángon besűrítem (kb 10 perc), majd végül beleteszem a feloldott zselatint, és a darabokra tört csokoládét. Addig melegítem tovább, míg a csoki felolvad, lehűtöm, majd hozzákeverem a felvert tejszínhabot. 
A piskótát 2fele vágom, a formába visszateszem, ott töltöm, végül a tetejére kenem a maradék krémet. Egész éjszakára hűtőben pihen, másnap már lehet díszíteni. Óvatosan a nyomkodással, mert megszilárdul, de az erős behatást nem bírja, mégiscsak egy habkrém. A díszekhez a marcipánt kinyújtom, ha ragadna porcukrot szórok alá, éles késsel kivágom a sablonokat, szemet szájat, bajszot, meggyúrom, kevés vízzel ráragasztom, és mehet a tetejére. Én még pici cukorgyöngyökkel díszítettem. Lehet játszani vele, jöhet diómorzsa, gyöngy, csokireszelék, ami tetszik!

Boldog szülit és jóétvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése