2011. december 4., vasárnap

Fügés keksz

Fügés kekszet sütök. Épp melegszik a sütő, az eredményt még nem tudom közzétenni:) Most még csak tesztelés időszak van, ezért csak kevés keksz készül kóstolónak. Ez a mennyiség 20 darab kekszre elegendő. Mármint nekem. Ha óriási golyókat gyúrunk, akkor már 10-nél elfogy a tészta... No de a recept.

Hozzávalók:
50 gramm vaj
3 ek barnacukor
1 tojás
100 gramm szárított füge, nagyobb darabokra vágva
50 gramm étcsoki, szintén összevágva
1 pohár liszt
1 kávéskanál sütőpor
csipet só

Elkészítés:
A vajat a cukorral kikeverem, hozzákeverem a tojást, majd amikor azt is jól belekevertem jöhet bele a csoki és a füge, összelapátolom. Hozzáöntöm a lisztes, sütőporos, sós keveréket, és addig keverem, kavarom, míg egy ragacsos masszát nem kapunk. Nekem kicsit nehezen sikerült, már azt hittem sok lett a liszt, de végül csak összeragadt. 
A sütőt közben előmelegítem 170 fokra. A tésztából diónyi golyókat formázok, sütőpapírral kibélelt tepsibe sorakoztatom őket, végül villával laposra nyomom. Elvileg 20-25 perc alatt megsülnek, nekem tehát 2-re már kóstolható állagúra fognak langyulni:)

Eredeti recept innen, köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése