2011. szeptember 19., hétfő

Egészben sült csirke citrommal

A hétvégén Jamie Oliver beköltözött a konyhámba. No persze erre aztán felkapja a fejét kedves olvasó is, hogy mimimi? Ki költözött, kinek a konyhájába? Vissza lehet süppedni nyugodtan a délutáni karosszékes punnyadásba, csak vicceltem:) Félig mondjuk igazam van, mert ez a csirke az ő receptje nyomán lett olyan amilyen.

Volt egy tanyasi csirkém, amit már régóta őrizgettem a fagyasztóban, gondoltam már elunta magát ott, ezért lett a mai ebéd főszereplője. És szuper kis ebéd kerekedett belőle, a recept egyszerűségéből nem is gondoltam, hogy ilyen finom lesz. 

Hozzávalók:
1 csirke, nekünk kicsi volt, de ha nagy a család jöhet egy nagyobb jószág is
1 citrom
1 kg krumpli
1 marék friss kakukkfű

Elkészítés:
Mivel nekem a csirkém fagyasztóban volt, ezért tegnap kivettem, kiolvadt, este besóztam, borsoztam, visszatettem még a hűtőbe, hogy átjárja a fűszer. A krumplit megpucolom, szeletelem, és sós vízben kifőzöm. Közben a csirkét bedörzsölöm olívaolajjal, a hasába beletömöm a csokor kakukkfüvet, a citromot késsel több helyen megszurkálom, majd azt is utánatömöm a kakukkfűnek. Tepsibe rakom a csirkét, majd lefedem alufóliával. Előmelegített, 190 fokos sütőben kb. 1 óráig sütöm. Utána kiveszem a csirkét egy tányérba, a tepsibe rakom a megfőtt krumplit, és a közepébe visszateszem a csirkét. Vissza a fóliát, és mehet ismét 1 órára a sütőbe. Ezalatt megsül a csirke is, és megpirul a krumpli. A végén még fólia nélkül is pirítom egy kicsit, ez már csak a ráadás, 10 perc elég is neki. 

A végeredmény pedig? Hű, meg ha, és hmmmmm, a csirke omlós, fűszeres, a krumpli pedig picit citromos. Igazi csemege. És mennyire egyszerű:)

Az eredeti recept Jamie vacsorái c. könyvben jelent meg: sült csirke citrommal és rozmaringos pirított krumplival.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése