2016. október 20., csütörtök

Fahéjas-mézes fügés pite

Szilvás pitét szerettem volna sütni, meg is vettem hozzá a szilvát, ami azóta is szépen csücsül és nézelődik a hűtőben. A változás azért történt, mert ahogy készülődtem a sütéshez, az ablakon át megláttam azt a pár fügét, ami még ott árválkodott a fa tetején, arra várva, hogy vagy mi vagy a madarak megegyék. Adott volt, hogy megmentem. Ezért lett fügés. De sok sok szilvával is kitűnő.

Hozzávalók:

50 dkg szilva, ez én esetemben maradék füge
30 dkg liszt
10 dkg porcukor
5 dkg méz
2 tojás
2,5 dl joghurt
1,5 dl olaj
1,5 tk sütőpor
0,5 tk szódabikarbóna
csipet só

A tetejére szóráshoz őrölt fahéj és 3-4 ek barna nádcukor.

Elkészítése:
Mint a kevert tésztát, összekavarom, keverem, tetejét szórom, hintem és 180 fokon 50 percig sütöm.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése