2015. november 16., hétfő

Lazac levelestésztában, mézes mustárral

A karácsonyi estebéd állandó része. Mert hal, mert mézes mustáros, mert gyorsan elkészül és mert imádom, imádjuk. Lehet készülődni:) KarácsON

Hozzávalók

A lazachoz
1 csomag leveles tészta
4 lazacderék (filé) 
só 
bors
0.5 db citrom
2 ek vaj
1 db tojás

A mártáshoz
2 dl 30%-os tejszín
2 ek méz
1 ek dijoni mustár, ha nem szeretitek a csípősek, akkor ezzel csak óvatosan, de kell bele a mustár!
fekete bors
fehérbors 
1 dl tejföl
2 gerezd fokhagyma
1 ek vaj
1 csapott ek finomliszt
Mivel én nagyon mártásos vagyok, a tésztás hal pedig kívánja is a cuccot, ebből a mennyiségből dupla adagot szoktam készíteni, hogy tuti legyen minden falathoz.

Elkészítés
Kiolvasztom a lazacot, és a leveles tésztát, ha még fagyos. A halért nem vagyok hajlandó sorban állni, ezért szoktam előtte pár héttel betárazni belőle a mirelit pultból. Eddig nem volt gond vele.
A vajat megolvasztom, a sót, borsot, fél citrom levét beleteszem, összekeverem. Ezzel bekenem a lazacot, félreteszem.  
A vajon a fokhagymát megdinsztelem, liszttel elkeverem, majd felöntöm tejszínnel, és hozzáteszem a többi alapanyagot is. Keverem, amíg csomómentes lesz a mártás. A mártásból is kenek a lazacra, de csak óvatosan, mert kifolyhat sütés közben. Az egészet betekerem, a tésztába, alul felül tészta legyen. A maradék tésztából pedig díszítést lehet rá tenni, karácsonyfát, szivecskét, rénszarvas, amekkorát a lazac elbír. Tojással lekenem a tetejét, majd 180 fokon kb. 20 perc alatt megsütöm. A mártást melegen tartom, majd az elkészült sült mellé tálalom.

Étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése