2013. november 13., szerda

Angry birds diótorta

Ragaszkodom az idény dolgokhoz, és a dió is ilyen. Az ősz beköszöntével pedig beköszön az ünnepi időszak. Szülinapok, bulik, vendégségek. Ez pedig azt jelenti nekem, hogy diótortát sütök minden ártatlannak:) Ha nem is pont azt, de legalább is rejtek bele valami diót, hogy fogyjon. 
Ebbe a tortába elég sok dió került, a tésztába és a krémbe is rengeteg kell, és így lesz jó diós. A tetejét kicsit megbolondítottam, nem az egyszerű diós esetleg csokiforgácsos díszítést tettem rá, hanem az ünnepelt extra titkos vágyát, egy piros angry birds mintát marcipánból. Sikert arattam vele na:)




Hozzávalók a tésztához: 
9 tojás
18 dkg cukor
17 dkg liszt
6 dkg darált dió
fél csomag sütőpor
fél deci rum (én vanília kivonatot is tettem bele)

Hozzávalók a krémhez:
4,5 dl tej
9 dkg liszt
23 dkg porcukor
30 dkg darált dió
25 dkg vaj
fél dl rum
2 ek. vanília kivonat

Elkészítése: 
9 tojás sárgáját kikeverem cukorral, a fehérjét habbá verem. A többi hozzávalót belekeverem a sárgájás krémbe, majd a habot óvatosan hozzálapátolom. Zsírpapírral bélelt kapcsos formában 180 fokon kisütöm. Kihűtöm és 3 részre vágom.
A krémhez a tejet sűrűre főzöm a liszttel, kihűtöm, majd hozzákeverem a többi belevalót. Megtöltöm a piskótát krémmel, hagyok a tetejére és az oldalára is. Egy éjszakára hűtőbe teszem, másnap széles késsel (menőbbek habkártyával) elsimogatom a rücsköket, és marcipánnal díszítem. Majd bezsebelem az elismeréseket.

Étvágyat hozzá!

Majd elfelejtettem. Az eredeti itt.

2 megjegyzés: