2011. február 7., hétfő

Mézeskalács újra

Mármint nem, nem újrasütése, az kicsit perverz lenne a karácsony után több mint 1 hónappal, a fánkszezon közepén, hanem a mézeskalács újrahasznosítása a téma. 
Tehát adva van a karácsonyi ünnep, rendeget sütemény, bejglihegyek, zabálás, ezt januárra megunja az ember, a fagyasztható kajákat lementi ínségesebb időkre, még a bejglit is lefagyasztja, de a mézeskalács marad:) Ahogy nálunk is, fogyott, fogyott, de nem kellő ütemmel, gondoltam ne legyen már itt húsvétkor is. 
A legjobb dolog, amit szerintem lehet tenni vele, az a kókuszgolyó. Nagy kedvenc, úgyhogy nem kellett sokat agyalni rajta. Csak össze kell törni a kekszeket, amit lehet késes robotgéppel, én most az autentikusabb zacskóba be, konyharuhát rátekerni, és húsklopfolóval összetörni verziót alkalmaztam, ez is működik. Utána hozzákeverni a többit és készen is van.
Kókuszgolyó:
aprított mézeskalács
kakaópor
baracklekvár
kókuszreszelék
pici tej, ha esetleg nem álla össze a golyó eddig
én rumot nem teszek bele, így gyerekkompatibilis
Összekeverem, megformázom, kókuszreszelékbe hempergetem

A másik felhasználási módja, amit most is alkalmaztam, még egyszerűbb. 
Az összetört morzsát kis tálkákba teszem, öntötök rá egy kis sűrűre főzött vaníliaszószt, és fogyasztható. Étvágyakat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése