2010. június 24., csütörtök

VB perec

Egy kis kedvesség a focirajongó családnak: pereeeeec:)

Az eredeti recept Flat-Cat oldalán található, nekem nem maradt a tésztába már fokhagyma, úgyhogy azt kihagytam, és a sajt is egyszerűsödött. Szóval kicsit más, kicsit olyan, de a miénk.


Én ebbe raktam:

30 dkg lisztet

20 dkg tejfölt

10 dkg trappista sajtot (már csak hogy jó sajtos legyen)

2 dkg szárított élesztőt

1 ág oregánót

1 púpus tk. sót

Az élesztőt hozzákevertem a liszthez, majd a többi alapanyagot is belegyúrom. Az oregánó leveleit mozsárban összetörtem a sóval, és úgy kevertem bele. Az eredeti recept alapján az összegyúrás után sima, fényes tésztát kell kapni, no hát ez nálam a sok sajttól nem igazán jött össze, szóval maradt a rücskös tészta. Duplájára kelesztem, ami eltartott vagy 2 órát, majd lisztezett tepsire borítom. Kinyomkodom belőle a levegőt és kis gombócokat szaggatok a tésztából, amit a deszkán ujjnyi vastag rudakká sodrok. A rudakból U betűt formázok, összetekerem, hajlítom, és perec alakúra igazítom őket. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, lekenem vízzel a tetejüket, rászórok egy kis sót még a díszítéshez, (vagy nem) és még negyed órát minimum pihentetem. Ezután jól előmelegített sütőben 220 fokon 18-20 percig, szóval pirulásig sütöm. Megvárom míg kihűl, és nem égetem el a számat, miközben fogyasztom.


Fincsi lett:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése