2010. június 21., hétfő

Almatorta ír recept alapján

És akkora láma vagyok, hogy a kész tortáról nem lett fotó....
Mondjuk az elkészítése sem volt egyszerű. Én, aki hozzá van szokva a grammra pontosan mérő mérleg egyszerűségéhez, elkezdtem sütni úgy, hogy nem volt mérleg. Nem hogy gramm pontosságú, de semmilyen. Szóval olyan hááát szerintem ebből ennyi kell, ebből még vesz fel, ez így jó lesz, süssük:)
De fincsi lett, elfogyott.
tehát kell hozzá:
15 dkg vaj
10 dkg cukor
3 tojás
1 citrom reszelt héje
3 alma hámozva, kockázva
20 dkg liszt
1 csipet só
2 kk sütőpor
Az elkészítése is egyszerű, kevert tésztához hasonló: a cukrot keverjük habosra a vajjal, majd egyesével adjuk hozzá a tojásokat, mindegyikkel jól elkeverve a masszát. Szórjuk bele az almát és a cirtomhéjat, majd az előzőleg külön tálba összekevert liszt-sütőpor-só egyveleget. Kivajazott tepsiben, előmelegített sütőben 30 percig (igazából tűpróbáig) sütjük. A hőfok nem volt megadva, én 160-170 fok közé lőttem be. Persze, ha túlságosan pirulna, vegyük lentebb, vagy tegyünk a tetejére alufóliát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése