2010. május 7., péntek

Hajdina zöldséggel rakva

Kaptam egy csomag bontott hajdinát, gondoltam ne levegőzzön tovább magában, megfőzöm ebédre:) Igazából az ok, amiért megkaptam, az az elkészítés közben lezajlott, az elmondás szerint menthetetlenül evés ellenes, illat (szag) képződése volt.
Tehát felkészültem minden rosszra, családot elpateroltam, elszívót gőzerőre kapcsoltam, majd elkezdtem a főzést. Így már nem ért váratlanul az illat, csak furcsa volt, én nem nevezném rossznak, olyan, mint mikor a gabona fő. Mondjuk én a szárítók szagát is imádom, tehát egyedi vagyok:)
A recept is elég egyedire sikerült, nekem bejött, igaz más még nem kóstolta.
Hozzávaló:
1 pohár hajdina
2 doboz paradicsompüré (nagyobb doboz)
1 hagyma
fél kiló fagyasztott zöldségkeverék, ami nekem most mexikói volt
1 nagy tejföl
1 tojás
10 deka reszelt sajt
só, bors
A hajdinát megmosom, majd 3 pohár vízzel, vastag talpú edényben felteszem fél órát főzni. Közben szépen komótosan megpucolom a hagymát, kevés olajon (ja tényleg, ez is kell hozzá) megpirítom, majd hozzáöntöm a fagyasztott zöldséget, beízesítem, és lefedve majdnem puhára párolom. Ez a majdnem puha az a szint, amikor megkóstolom, és még visszatenném 5 percre főni:)
A hajdinát néha megkeverem, biztos, ami biztos, nehogy leragadjon, de nem olyan fajta, ha elkészült sózom, borsozom, és ráöntöm a paradicsompürét.  Amikor ezzel elkészülök, belesimítom egy tűzálló edénybe, ráhalmozom a megpárolt zöldséget, tetejére öntöm a tojással elkevert tejfölt, sózom ha még sótlan lenne, és szórok rá reszelt sajtot.
Sütőben fél óra alatt 170 fokon vígan megsül, és akkor már nagyon finom illata van. Nekem az íze is tetszett. Hajdinára fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése