2010. április 14., szerda

Mandulás keksz lázadásra

Jó ha van itthon valami finomság. Valami ropogtatnivaló, valami kalácska, vagy sütike, vagy fagyika, vagy bármi, ami a lázadozó cukorszintet és a lázadó, éhes családot gyorsan rendbe tudja tenni. 

Gondolkodtam, keresgéltem. Ez lett belőle:
25 dkg liszt
10 dkg darált mandula
1 tojás
8 dkg cukor
20 dkg hideg vaj.
A hozzávalókat gyorsan összegyúrja a gép helyettem:) ehe, dejó ez a cucc, gyúr, dagaszt, aprít, turmixol, még jó, hogy nem vásárol be helyettem. Amúgy sem szabad sokáig pepecselni a gyúrással, mert megolvad a vaj, és ragadós lesz. Hűtőbe kell tenni legalább egy fél órára, hogy jó hideg legyen gyúrás után is. Ezután lisztezett felületen kinyújtottam, közben a gyerek odakéredzkedett, hogy hadd nézze, mit csinálok. Elkezdtem sütiformákkal kiszúrogatni a tésztát, mire ő gyorsan bekapott egy leváló maradékot. Na ennek fele sem tréfa, azért nyers tojást nem kéne még enni, másztam is két kézzel a szájába, de már csak a roncsait tudtam megmenteni a tésztának. A többi odalett. Be is fejeztem a közös sütögetést:) 
Tanulság: ne gondold, hogy nem teszi meg, mert megfogja tenni, még azt is, amit elképzelni sem tudsz. Úgyhogy légy résen!

A formákat gyorsan tepsibe tettem, amit előtte sütőpapírral béleltem ki, majd 180 fokos előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt megsütöttem.

És az egészet kb. 20 perc alatt be is faltuk volna... csakhát a fotók ugye:) Még kell a fotóhoz egypár. Ezért maradt mára is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése