2010. október 8., péntek

C, mint cukkini fasirt

A cukkini egy olyan tökféle, amiből nagyon sokmindent ki lehet hozni a konyhában. Lehet levesnek vagy főzeléknek főzni, tölteni és kisütni, rakottast készíteni, rántani, savanyítani, és süteményben is kiváló!
Amit én most megcsináltam az a cukkini fasírt, és egy nagy cukkini torta volt. Merthogy akadt egy óóóriási cukkini a kezembe, amiből nem igazán tudtam volna egyfajta ételt elkészíteni, vagyis az igazat megvallva: nem akartam egész héten ugyanazt enni:)

A cukkini fasírt receptje innen származik, nem is változtattam rajta.
Hozzávalók:
fél kg cukkini
2 ek. liszt
2 ek. zsemlemorzsa
2 tojás
1 lereszelt hagyma
1 gerezd fokhagyma
szárított petrezselyem
tárkony
zsemlemorzsa a panírhoz
sütéshez bőven olaj
Elkészítése:
Mivel már eléggé vastag volt a cukkini héja, ezért én meghámoztam, és kiszedtem a magját. Ha zsenge a növény, nem kell hámozni. A vöröshagymát kicsit elősütöm. A cukkinit is lereszelem, és hozzákeverem a lisztet a morzsát, a fűszereket, és a hagymákat. Sót nem raktam bele, mert még így is elég sok levet engedett, úgy meg szétesett volna az egész. 
Gombócokat formázok a masszából, beleforgatom a zsemlemorzsába, és bő forró olajba teszem őket sülni. 

Legfinomabb még forrón megenni, nekünk nem is nagyon hiányzott a só belőle:)

3 megjegyzés: